Loading...
چاپ دیجیتال صنعتی چیست؟
چهارشنبه 01 شهریور 1396 مدیر پرتال 2332 0

چاپ دیجیتال صنعتی چیست؟

چاپ دیجیتال صنعتی با سایر روش های چاپ از قبیل فلکسو، افست و گراور متفاوت است.

ین روزها بر روی انواع روش های چاپ یک بحث داغ شکل گرفته است و بسیاری از مشتریان اطلاعات کافی در مورد انواع روش های چاپ و مزایا و معایب آنها ندارند. در این رابطه شرکت های چاپ سعی می کنند تا با توجه به نوع و تعداد سفارشات مشتریان، بهترین روش را به آنها پیشنهاد دهند. اما خالی از لطف نیست که بخواهیم به طور مفصل در مورد یکی از روش های چاپ به نام «چاپ دیجیتال صنعتی» صحبت کنیم.

قابلیت‌های چاپ دیجیتال صنعتی

  1. چاپ دیجیتال صنعتی با سایر روش های چاپ از قبیل فلکسو، افست و گراور متفاوت است. زیرا در این روش واسطه چاپی حذف شده است. همچنین تشکیل تصویر برای هر بار چاپ، از نوبت قبلی و بعدی مستقل است. این کار باعث کاهش هزینه و زمان آماده سازی چاپ دیجیتال صنعتی شده است.
  2. در روش دیجیتال صنعتی نیاز نیست تا از روی نمونه های قبلی چاپ، دفعات بعدی چاپ شوند. بلکه با استفاده از فلش یا حافظه دستگاه چاپ می توان تمامی اطلاعات مورد نیاز را مجدد چاپ کرد. بدون اینکه نیاز باشد به چاپ ها و نمونه های قبلی مراجع کرد. همچنین می توان در نمونه های جدید تغییراتی را اعمال کرد. برای مثال قسمتی از فایل را حذف و یا بخش جدید را به آن اضافه نمود.
  3. از دیگر مزایای چاپ دیجیتال صنعتی می توان به امکان سفارشی ساختن آن اشاره کرد. به طوری که مشتریان می توانند طبق نیاز و سلیقه خود سفارشات را تحویل بگیرند. در این صورت چاپخانه فرصت بیشتری پیدا می کند تا آنچه که مشتریان سفارش داده اند را تحویل دهد.
  4. مدت زمان آماده سازی چاپ دیجیتال صنعتی نسبت به سایر روش های چاپ کمتر است. زیرا دستگاه به آماده سازی نیاز ندارد و کامپیوتر فایل را برای کپی ارسال می کند. در این روش دستگاه خروجی چاپ دیجیتال صنعتی، هر پیکسل فایل را در سطح چاپی انجام می دهد. آماده‌سازی فایل و تنظیمات انجام شده روی آن تاثیر زیادی در مراحل بعدی چاپ دارد.
  5. دستگاه چاپ دیجیتال صنعتی به اپراتورهای متخصص نیاز ندارد. کار با این دستگاه آسان است و حتی اپراتورهای مبتدی نیز می توانند چاپ را باکیفیت عالی انجام دهند. هر چند داشتن تجربه برای این روش چاپ لازم است.

انواع چاپ دیجیتال صنعتی

چاپ دیجیتال صنعتی را می توان براساس ابعاد سطح چاپی به سه دسته تقسیم کرد که عبارتند از:

چاپ دیجیتال فرمت متوسط (MEDIUM FORMAT)

برای این دسته از کارهای چاپی از برگه های A3 استفاده می شود که ابعاد آن ۳۳*۴۸ سانتی متر است و در آن از روش های لیزری (تونری)، جوهرافشان و نوری استفاده می شود. بخش زیادی از سفارشات کارت ویزیت، کاتالوگ، بروشور، لفاف های بسته، لیبل، عکس و … با این ابعاد انجام و سپس به قسمت ها مورد دلخواه تقسیم بندی می شود.

چاپ دیجیتال فرمت بزرگ (LARGE FORMAT)

برای چاپ با فرمت بزرگ از برگه های +A3 و با ابعاد ۱۵۰ سانتیمتری استفاده می شود. روش جوهر افشان، نوری و لیزری برای این چاپ با فرمت بزرگ مناسب است و در اغلب موارد برای چاپ پوستر استفاده می شود.

چاپ دیجیتال فرمت عریض (WIDE FORMAT)

برای چاپ دیجیتال صنعتی با فرمت عریض از برگه هایی با عرض ۵۰۰ سانتیمتر استفاده می شود. این نوع چاپ برای فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرد. استحکام در مقابل عوامل طبیعی از جمله مواردی است که در چاپ دیجیتال صنعتی با فرمت عریض باید به آن توجه شود.

 

منبع ( دی جی نمونه )

- گروه اخبار 1 #چاپ  #چاپ افست  #چاپ دیجیتال